Klubbinformation

Bua Idrottsförening (Bua IF) bildades 1939 med målsättning att främja en god kamrat- och idrottsanda bland Buas invånare. Föreningen erbjuder barn- och ungdomsverksamhet inom såväl fotboll som innebandy.

Vi har seniorlag som deltar i seriespel inom innebandy (dam- och herrlag) och inom fotboll (herrlag).

Ungdomsfotbollen bedriver vi inom ramen för Värö United i samverkan med Väröbacka GIF och IF Norvalla.

Bua Seagulls är namnet på vår innebandyverksamhet och använder en egen logotype.

Team Västkustvallen samlar våra daglediga medlemmar. De träffas ett par gånger per månad i vår klubbstuga. Datum för träffarna hittar du här.

Västkustvallen ägs och drivs av föreningen.

Föreningen drivs helt av ideella krafter. Det finns plats för alla som vill arbeta i vår förening - kontakta någon i vår styrelse eller skicka ett mail tilll infor@buaif.se.

Bua IF fotboll - bildad 1939

(Team fotboll)