Klubbinformation

Med syftet att främja kamrats- och idrottsandan bildades föreningen redan 1939 -

en anda som håller i sig fortsatt idag.

VÅRT SYFTE
Vi vill bidra till att göra Bua ännu bättre. Vi hjälper barn, ungdomar och vuxna till ett rikare liv genom idrotten.
Vi skapar möjligheter för individer att utveckla sitt personliga nätverk i Bua.

Vi ger medlemmarna möjligheter till att utveckla sig själv som ledare, tränare eller inom andra uppgifter som behövs i en idrottsförening.

Vi strävar efter att vara en hållbar förening som bedriver en inkluderande verksamhet där alla är välkomna oavsett bakgrund.

VÅR VISION
Vi vill vara en förening som alla ser upp till. På plan och utanför. Alla som vill ska få idrotta och hjälpa till i föreningen och må bra - killar, tjejer, unga och gamla.
Vi är en förening som gör Bua till en bättre plats att leva på.

VÅR VERKSAMHET
Föreningen har verksamhet inom två idrotter – Team Fotboll och Team Innebandy. Team Västkustvallen fungerar som en samlingsplats för daglediga medlemmar.

VÅRA MÅL för idrottsverksamheten

Team Fotboll
Seniorverksamhet
Vi vill säkerställa en bra utvecklings- och träningsmiljö för våra spelare på
Västkustvallens fina anläggning. Vårt mål är att merparten av spelarna ska vara från Bua och dess närområde.  Vi satsar på våra ungdomar som vill ta steget upp till seniorfotbollen. Föreningens A-lag ska över tid vara ett stabilt lag i division 4.

Ungdomsverksamhet
Bedrivs inom ramen för Värö United i ett samarbete med IF Norvalla och Väröbacka GIF.

För de yngsta
För de allra yngsta finns en fotbollsskola där alla barn får pröva på att spela fotboll och umgås med andra barn.

Team Innebandy
Seniorverksamhet
Vi vill säkerställa en bra utvecklings- och träningsmiljö för våra spelare i Bua Idrottshall.
Vårt mål är att merparten av spelarna ska vara från Bua och dess närområde samt att vi fortsätter att satsa på våra ungdomar som vill ta steget upp till seniorinnebandyn.

Ungdomsverksamhet
Vi deltar med lag i de lokala ungdomsserierna både för tjejer och killar.

För de yngsta
För de allra yngsta bedrivs en innebandyskola där alla barn får pröva på att spela innebandy och umgås med andra barn.

Bua IF fotboll - bildad 1939

(Team fotboll)